Co je to HomeStaging a jaké jsou základní typy?

Definice:

Home staging [čti houm stejdžing] je příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentace na realitním trhu. Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, Home staging se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu.”

Základní dělení HomeStagingu z praxe vnímáme velmi jednoduše a to:

  • S nábytkem – Kompletně vybavíme prázdný byt, či dům nábytkem a dekoracemi, tak aby nemovitost vypadala čistě a útulně, ale současně aby nabízela potenciálním zájemcům prostor pro představu jejich vysněného bydlení. 
  • Bez nábytku – Tato kategorie zahrnuje nemovitosti ve kterých se bydlí, nebo nemovitosti, které obsahují kompletní nábytek. Zde je velmi důležité uklidit stávající dekorace a osobní věci. Následně rozmístit neutrální dekorace, elegantně připravit postele, zapálit svíčky a sladit celý dojem do stylu, který se bude zájemcům líbit.

Další dělení:

  • Bez pronájmu vybavení – Tomuto se říká “FotoStaging” mnozí si to pletou s homestagingem vybavených bytů, kde se používají “jen” dekorace. Fotostaging právě z důvodu, že naše práce zde zůstává pouze po dobu natáčení a fotografování dané nemovitosti, pro zlepšení komplexního dojmu pro prezentaci na sociálních sítích a inzertních serverech.
  • S pronájmem vybavení – Tento typ je dražší, ale efektivnější (bohužel nelze využít v nemovitostech ve kterých se bydlí). Kompletní naše vybavení a krásně nedekorovaná nemovitost v tomto stavu zůstává po celou dobu prodeje, či pronájmu dané nemovitosti, tedy i na prohlídkách.

HomeStaging pro makléře…  

 

HomeStaging pro makléře…  

 

HomeStaging pro makléře…  

 

HomeStaging pro makléře…  

 

HomeStaging pro makléře…  

 

HomeStaging pro makléře…  

 

Mnohdy můžete slyšet i o virtuálním fotostagingu (či homestagingu). Tato varianta se dost přibližuje vizualizacím. Provádí jí grafik na počítači, kde do reálné fotografie místnosti se snaží umístit vybavení. Tato činnost je taktéž velmi pracná a především se musí realizovat do každé fotografie zvlášť. Vyplatí se tedy pouze do jedné, maximálně dvou fotek v dané nemovitosti, což značně omezuje využití. V případě, že virtuální fotostaging budete chtít využít do všech fotografií, tak se nejspíše nedoplatíte a také hrozí to, že grafik nedostatečně dokonale umístí nábytek do fotografií z více úhlů a nebude to vypadat důvěryhodně. 

Ovšem…pokud makléř vyloženě potřebuje ušetřit rozpočet a má v plánu přiblížit zájemcům jen jednu fotografii, či jednu místnost, poté je to vhodné řešení.

Vizualizace je ovšem jiná liga, ale taktéž se nehodí na všechny typy nemovitostí. Na zájemce působí velmi uměle. Proto se používá převážně v nedokončených stavbách, či novostavbách, kde HomeStaging nelze udělat. Mnohdy se vyplatí vizualizaci zapojit do nemovitostí před kompletní rekonstrukci, pro lepší představu následného stavu (po rekonstrukci).

Dnes již lze udělat fotostaging a vizualizace i pomocí umělé inteligence, ale výsledky zatím nejsou dokonalé, nicméně nutno uznat, že vývoj je velmi rychlý a výsledky se stále velmi rychle zlepšují.

Závěr tohoto článku je takový, že se tyto varianty mnohdy nevylučují, je někdy vhodné zvolit kombinaci těchto typů pro dokonalou prezentaci, nebo jak jsme již zmínili, tak na některé typy nemovitostí homestaging není vhodný.

Důležitá informace je ovšem taková, že na 8 z 10 nemovitostí je homestaging důležitý až dokonce nezbytný. Prezentaci tak posune na vyšší level a poskytne Vám vzhledem k prodeji mnoho výhod o kterých píšeme v našem dalším článku, který si můžete přečíst zde.

Pokud budete mít zájem o konzultaci, tak se nám neváhejte ozvat.

Mějte se krásně a budeme se těšit na případnou spolupráci.

S úctou,
Jana Dvořáková
HomeStaging pro makléře